Cuvantul Specialilor de Pascani

Sunt Cătălin Constantin Condrea, directorul Școlii Gimnaziale Speciale Pașcani, absolvent de psihologie, membru în echipa de redacție a revistei Special de Pașcani și a site-ului școlii, coordonator al proiectului de schimbare a școlii „Design educațional pentru elevii cu TSA”, sprijin temeinic pentru realizarea taberelor de art-terapie, cititor de povești în cadrul programului OvidiuRo „citește-mi 100 de povești”, membru cu puțin talent în corul specialilor de Pașcani. Momentan,  la nivelul școlii, ocup o catedră de profesor psihopedagog.

Fac toate astea pentru că am convingerea că școala noastră poate fi măcar la fel de bună ca oricare școală din Europa. Elevii noștri merită ce e mai bun în noi.

 

Sunt Mihaela-Georgiana Munteanu, absolventă de psihopedagogie specială, membră- voluntar în echipa de proiecte realizate împreună cu Asociația Go Care România, viitor cititor de povești în cadrul programului OvidiuRo „Citește-mi 100 de povești” și  membru „bâzâitor” în corul specialilor de Pașcani. Ocup o catedră de profesor de psihopedagogie specială, la nivelul școlii.

Îmi doresc să pot “forma” OAMENI, să clădesc în mințile și sufletele copiilor speranța că POT fiindcă sunt SPECIALI! 

 

Mă numesc Lavinia Ungureanu, absolventă de psihopedagogie specială și master Diagnoză și Intervenței la Persoanele cu Cerințe Speciale, sunt profesor de PPS la Școala Gimnazială Specială Pașcani, fac parte din acestă echipă minunată de peste un an, aici am descoperit cum se lucrează cu copiii cu cerinte speciale și am învățat că trebuie să mă bucur pentru orice mic progres care defapt reprezintă un pas imens pentru elevii mei. 

Îmi doresc ca prin zâmbete și cuvinte calde să ajung la sufletul elevilor.

 

Sunt  Elena Timofte, absolventă de psihologie, debutantă în cadrul școlii speciale pe o catedră de profesor educator. Ca povestitor în cadrul programului OvidiuRo „Citește-mi 100 de povești” sper să aduc în sufletul copiilor magia poveștilor. Cred că schimbarea începe cu mine din acest moment și nu trebuie să ne lăsăm convinși de mințile mici că visele noastre sunt  prea mari.

 

     

Sunt Andrei Solonaru, absolvent de teologie, membru în echipa de redacție a revistei Special de Pașcani, editor al paginii de Facebook a școlii, fotograf amator și membru shaormist în echipa sportivă a specialilor de Pașcani. La nivelul școlii, ocup o catedră de profesor de religie.

Cred cu tărie și nădăjduiesc, că sufletele elevilor din școala noastră pot fi modelate și îndrumate pe calea cea bună.

 

      Sunt Cristina-Aurelia Achirei, profesor PPS la Școala Gimnazială Specială Pașcani, membru în echipa de proiecte în cadrul programului OvidiuRo ,,Citește-mi 100 de povești,, membru în cadrul programului de formare ,,Povestea,,în prezent masterand la SIE în cadrul Universității Vasile Alecsandri Bacău, psihoterapeut integrativ si ABA. Sloganul meu în viață ar fi următorul: ,,Zâmbește și mâine e o zi,, sau ,,Ajută-te, ca să-i poți ajuta pe alții.”

 Îmi doresc, să transform lumea într-o oază de lumină și iubire necondiționată !

 

  Mă numesc Ana Maria Lionte, – Administrator patrimoniu la Școala Gimnazială Specială Pașcani, sunt un economist „lipsit de imaginație” așa că nu voi spune nimic despre priceperea mea în ale administrației, îi voi lăsa pe ceilalți să aprecieze, sau nu, munca mea. Urmez Legea lui Murphy: a fura idei de la cineva – este plagiat, dar a le fura de la mai mulți – este cercetare, și totodată mai încerc să țin cont de marele critic literar, poet și dramaturg Nicolae Iorga care avea o vorbă : Nu spune niciodată “nu se poate”, ci începe cu “să vedem”, și asta ar trebui să fie o regulă generală.

 

Sunt Cosmin Bejan, absolvent de Psihopedagogie specială și profesor de sprijin la Școala Gimnazială Specială Pașcani. 

Cred că acești copii sunt aici să ne învețe pe noi mai multe lucruri decât îi învățăm noi pe ei.

 

 

Mă numesc Daniel Bliort, si am terminat Facultatea de Teologie didactică. Recent am finalizat facultatea de Psihologie la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Acum sunt masterand la Psihologie Clinică si Psihoterapie si am finalizat cursul de formare în Terapie Cognitiv-Comportamentala. Am lucrat la proiectul Spirudusii Speciali în colaborare cu Colegiul Național din Iași cu care sper sa avem și pe viitor o colaborare frumoasă. 

Cred în valorile fundamentale bine, adevar și frumos care cred că sunt necesare societății noastre.

Numele meu este Mariana Mihaela Roșca, sunt absolventă de psihologie-pedagogie, membru în cadrul programului  OvidiuRo, Citește-mi 100 de povești, consilier parental și membru în cadrul proiectelor ,, POT SĂ VIN ÎN LUMEA TA’’ și ,,HARTA RECICLĂRII’’. În prezent sunt profesor de psihopedagogie specială la Școala Gimnazială Specială Pașcani, si pot spune că sunt o persoană norocoasă făcând parte din această echipă minunată de peste 10 ani, având alături  colegi dedicați, oameni care m-au ajutat să evoluez, să-mi doresc mai mult și să nu renunț atunci când apar obstacole. Aici am descoperit cum se lucrează cu copiii cu cerințe speciale și am învățat că trebuie să mă bucur pentru orice mic progres care de fapt reprezintă un pas imens în evoluția elevilor dar și o bucurie nemărginită a sufletului meu.

Misiunea si dorința mea este să îmi valorific pasiunea în acest domeniu, contribuind la educarea, formarea și modelarea minții și sufletului copiilor speciali.

 

       Mă numesc Andrei Ionuț Barbir și lucrez din 2009 ca profesor psihopedagog la Școala Gimnazială Specială Pașcani alături de copii și oameni cu adevărat speciali și unici. Fiind absolvent al Universității Al.I.Cuza Iași, psihopedagogie specială. Mă consider un om deschis spre provocări, care de-a lungul anilor a fost implicat în mai multe proiecte la nivelul școlii. Cele mai dragi din toate proiectele la care am lucrat sunt Artiștii Speciali, prin care am reușit împreună cu colegii mei să punem bazele unui atelier de artterapie și să învățăm copii să modeleze lutul și Proiectul Erasmus+ Art Therapy for Autism, coordonat de instituția noastră prin care ne dorim să vedem cum putem ajuta copii cu nevoi speciale folosind diferite forme de artterapie.

Cred ca putem fi mai buni, de la o zi la alta, pentru noi și pentru ceilalți.

 

 

Numele meu este Petrică Oprea, licentiat al facultatii de Educație Fizică și Sport, si sunt profesor kinetoterapeut în cadrul ȘcoliiGimnaziale Speciale din orașul Pașcani. Totodată, sunt membru în cadrul proiectului Special Olympics România-Unfied Champion Schools, proiect ce are ca și obiective punerea în aplicare a know-how-ului românesc.

     Întotdeauna mi-am pus întrebarea: Ce domeniu m-ar împlini din punct de vedere profesional..? Să fiu sincer, răspunsul l-am primit acum câțiva ani în urmă, după finalizarea cursurilor de licență și master în cadrul, Facultății de Educație Fizică și Sport specializarea Kinetoterapie și Motricitate Specială.

Așadar, consider că nu poți dărui nimic fără dragoste, căci ”dăruind vei dobândi”.

 

Mă numesc Delia Dumitrița Palade, sunt absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și sunt profesor al Școlii Gimnaziale Speciale Pașcani de mai bine de un deceniu. Îmi place să mă implic în proiectele școlii pentru că îmi place să învăț lucruri noi, să mă descopăr, și mai ales să devin o variantă mai bună a mea. Cred într-o școală în care vii cu zâmbetul pe buze și cu încrederea că ești important, iar felul tău de a fi este apreciat și respectat. Îmi iubesc nespus de mult elevii, iubesc enorm ceea ce fac, iar dacă ar fi să o iau de la capăt, aș alege din nou să fiu profesor al Școlii Gimnaziale Speciale Pașcani, o familie în care m-am format atât ca profesor, cât și ca personalitate.

 

Mă numesc Damian Paula, sunt absolventă de pedagogie, membru în cadrul programului OvidiuRo ,, Citeste-mi 100 de povești”, ,,Harta reciclării” și ,, Tineri pentru România”. În cadrul școlii ocup o catedră de profesor de psihopedagogie specială și sunt mândră că fac parte dintr-o echipă cu adevărat specială, alături de care am crescut și m-am format din punct de vedere profesional.

Cred cu tărie ca fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigam. 

 

  Mă numesc Simona Creangă  și sunt profesor-educator la Școala Gimnaziala Specială Pașcani. Sunt secretara Consiliului Profesoral, cea care trebuie mereu să-și amintească discuțiile colegilor.

Cred cu tărie că Scopul educației este de a transforma oglinzile în ferestre”  – citatul care descrie cel mai bine activitatea noastră de zi cu zi cu elevii speciali.

 

 

Mă numesc Irina Oana Apătăchioae, sunt absolventă de psihopedagogie specială și  master în Diagnoză și Intervenție la Persoanele cu Cerințe Speciale. În cadrul Școlii Gimnaziale Speciale Pașcani ocup funcția de profesor – educator. Sunt implicată în cadrul școlii în mai multe proiecte educative, printre care ,,Harta Reciclării”, sunt unul dintre coordonatorii  proiectului ,,Șotronul didactic”. Sunt o persoană energică, creativă, îmi place să mă implic în diferite activități, să fiu un sprijin pentru ceilalți. 

Cred în umanitate, corectitudine, generozitate și în faptele bune, pe care trebuie să le facem tot timpul.

 

Sunt  Mirt Paula Petronela, absolventa a facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, specializarea Psihopedagogie Speciala si master in Diagnoza si Interventie la Personele cu Cerinte speciale in curs de finalizare. Fac parte cu mandrie  din echipa „Specialilor de Pascani” de 4 ani pe postul de profesor – educator. Pe langa proiectele educative in care sunt implicata imi place sa cred ca sunt o persoana pe care colegii mei se pot baza oricand si care este dispusa mereu sa ii asculte (calitate care mi-a fost recunoscuta oficial si tiparita pe diploma).

Cred ca educatia ne-a facute ceea ce suntem iar daca ne ghidam dupa sloganulFii schimbarea pe care ti-o doresti in lume„ atunci cu siguranta ne putem considera un exemplu pentru copiii nostri.

 

Sunt Manoliu Roxana, absolventă facultății de Științe ale Educației, specializarea Psihopedagogie specială. Sunt profesor depsihopedagogie specială, de 6 ani și îmi place să lucrez. Proiectele care mi-au rămas în suflet au fost „Design educațional pentru elevii cu TSA” și „Grilele de evaluare a elevilor cu TSA”.

              Mereu cred că fiecare dintre noi este un special, în care se ascund resurse, ce trebuie descoprite și redescoperite, cu fiecare experiență pe care o trăim, alături de acești copii minunați. 

 

           Sunt  Alina Covăsneanu, absolventă de Psihopedagogie specială și master Logopedie pediatrică. Consider că este un privilegiu să fac parte din echipa      ,,Specialilor de Pașcani”, cu care am dezvoltat minunate parteneriate educaționale din anul 2015, fiind unul dintre membrii proiectului ,,Șotronul didactic”.

     Așadar, să devenim oglinda binelui pentru copiii noștri, iar această sintagmă poate dobândi o conotație magică în funcție de contextul creat(…)

     

 Sunt Ioana Prajanu, am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Al. I. Cuza Iași și masterat în Relații Umane și Comunicare, Al. I. Cuza Iași. De-a lungul timpului am luat parte la nenumărate proiecte dar în prezent sunt cititor de povești în cadrul programului OvidiuRo „citește-mi 100 de povești” .

     Cred în dezvoltarea sănătoasă, armonioasă a copilului prin crearea posibilității de afirmare a forțelor înnăscute în el.

 

Mă numesc Vezeteu Diana, am absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale educației – Psihopedagogie specială și master în Relații Umane și Comunicate din cadrul Universității Al.I.Cuza din Iași. Fac parte cu mândrie din echipa ‘’Specialilor de Pașcani’’ din anul 2017 fiind profesor de psihopedagogie specială, responsabil de caz și diriginta unor copii minunați. De la ei am învățat că flexibilitate în învățare și adaptarea la nevoile lor face să ne apropiem mai mult zi de zi . Proiectele educative în care sunt implicată m-au făcut să cresc și să mă dezvolt profesional. Sunt membru și consilier parental în cadrul proiectului de parenting ‘’Pot să vin în lumea ta’’ și administrez activitățile de pe plarforma eTwinning cu ajutor careia putem crea proiecte și o punte de comunicare cu școli de peste tot din Europa.

Cred că educația este cea mai impotrantă componentă a dezvoltării uname, pentru ca cei speciali să aibă o șansă reală la o viață normală.

 

Mă numesc Istrate Ana-Maria, sunt absolventă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi sunt profesor-educator la Şcoala Gimnazială Specială Paşcani, mă simt onorată că fac parte din acest colectiv. Membru în cadrul programului Ovidiu Ro “Citeşte-mi 100 de poveşti “şi “Harta reciclării  “

Cred că prin dăruire şi implicare se pot vedea progrese la fiecare copil în parte.

 

Bună tuturor ! Sunt Cristina Iulia Barcău , absolventă a Școlii postliceale de Psihopedagogie Specială și a facultății de Psihologie . În prezent sunt profesor de psihopedagogie specială și am privilegiu de a face parte din colectivul minunat al Specialilor de Pașcani încă din 2001. Îmi place să lucrez cu copiii cu CES , fiecare elev sau generație este o provocare diferită pentru mine. Mă integrez cu plăcere în orice colectiv al claselor la care am predat și în proiectele și parteneriatele școlii noastre. Satisfacția fiecărui progres mic înregistrat este un câștig enorm pentru elevii mei și asta îmi dă energia și motivația de a merge mai departe cu încredere.

,,Natura ne aseamănă. Educația ne deosebește !” -Confucius

   Sunt Brindusa Axinte, absolventa de psihologie, profesor educator in cadrul Scolii Speciale Gimnaziale Pascani  si onorata sa fac parte din acest colectiv,  membru in cadrul programului de formare  Povestea, membru in cadrul  programului OvidiuRo, `Citeste-mi 100 de povesti`, absolventa  a masterului de  Psihologie Clinica si Psihoterapie din cadrul  Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi, cu disertatia inca in lucru.

 Cred cu  tarie ca visurile se implinesc , daca faci pasi spre ele si mai cred ca  noi, in cadrul acestui colectiv minunat, prin educatie si implicare,  putem transforma visurile in realitate.

De la viata,  si pentru elevii mei  imi doresc sa transform imposibilul in posibil , tristetea in bucurie si sa sadesc speranta in sufletele lor, ajutandu-i intotdeauna  sa vada luminita de la capatul tunelului.