Erasmus+ KA201 Art therapy for autism

Școala Gimnazială Specială Pașcani este coordonatoarea în premieră a unui Proiect Erasmus+ KA201 Parteneriate strategice cu titlul de Art Therapy for Autism nr proiect:2020-1-RO01-KA201-080184, care se va desfășura pe o perioadă de doi ani, proiect care va avea un buget total de 164640 euro și cu parteneri din Turcia, Grecia, Polonia, Macedonia și Letonia. Proiect finanțat de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) https://www.anpcdefp.ro, instituție publică ce a fost desemnată să implementeze programele comunitare „Învățare pe tot parcursul vieții” (LLP), „Tineret în acțiune”(YiA) și Erasmus Mundus în perioada 2007-2013.

Din anul 2013, ANPCDEFP implementează programul Erasmus+, pentru perioada 2014-2020 și tot din același an a devenit Operator de Program pentru Programul de Burse și Cooperare Inter-instituțională în domeniul învățământului superior, finanțat prin Mecanismul Financiar SEE. Din componența ANPCDEFP fac parte Centrul Național Europass, Unitatea Națională Eurydice și Biroul Național Eurodesk.

Prin  acest proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlară dorim să aducem un plus de valoare învățământului special datorită dezvoltării, transferului de practici inovatoare, precum şi implementarea de inițiative comune cu scopul promovării, cooperării, învățării reciproce şi a schimbului de experiență la nivel european. Acest proiect se adresează cadrelor didactice care lucrează cu copii cu autism și își dorește să crească calitatea serviciilor educaționale din învățământul special oferite de specialiștii în domeniu copiilor cu autism prin folosirea diverselor forme de art terapie, transferului și dezvoltarea de cunoștințe și abilități specifice domeniului.

Prezentul proiect își dorește sa abordeze o nevoie specifica de formare identificata in randul cadrelor didactice care lucrează cu tineri cu TSA, tematica care nu a mai fost abordata in nici un proiect european de pana acum și anume cum folosim diferite forme de artterapie in activitățile educaționale cu copii cu tulburări din spectrul autist, care sunt rezultatele folosiri lor și cum putem sa ne adaptăm activitatea educațională pentru a îngloba cât mai bine aceste forme de terapie. Pentru a vedea pe ce niveluri se înregistrează schimbări în urma intervenției prin folosirea unei forme de artterapie sau alta, vom realiza împreună cu partenerii din proiect și vom aplica pe perioada unui an școlar o grilă de evaluare special realizată pentru a măsura impactul diferitelor forme de art terapie asupra copiilor cu tulburări din spectrul autist.

Școlile, instituțiile partenere în cadrul acestui proiect sunt școlarizează la nivel primar, gimnazial și liceal copii cu deficiență mentale, tulburări din spectrul autist, tulburări asociate, foști parteneri din vechil proiect Leonardo dar și noi.

  • Posebno osnovno uciliste „d-r Zlatan Sremec „-Macedonia, Skopje
  • Eidiko Epaggelmatiko Gymnasio Kavalas, Grecia, Kavala
  • Valmieras pilsetas pasvaldibas Valmieras Gaujas krasta vidusskola attistibas centrs Letonia, Valmeira
  • Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce, Polonia, Olsztyn
  • Mersin buyuksehir belediyesi ozel egitim uygulama okulu ii. kademe, Turcia, Mersin.

La finalizarea proiectului ne dorim ca toate cadrele didactice din școala noastră și din instituțiile partenere în acest proiect să dobândească mai multă experiență în ceea ce privește folosirea diverselor forme de artterapie și  să reușească adaptarea acestora la specificul copiilor cu tulburări din spectrul autist, crescând astfel calitatea serviciilor oferite acestor copii.

Sperăm să fie o colaborare reușită, chiar dacă ne aflăm într-un context dificil și să reușim sa ducem la bun sfârșit acest proiect inedit.