Paşcani, strada Gării, nr. 157, IS +40 232 762 562 secretariat@scoalaspecialapascani.ro

CONCURS PENTRU OCUPAREA UNUI POST VACANT PROFESOR-EDUCATOR

Nr. 2240/15.09.2025

ANUNȚ – CONCURS

PENTRU OCUPAREA UNUI POST VACANT CONSTITUIT DIN:
PROFESOR-EDUCATOR (0,9 NORMĂ)
ȘI
PROFESOR DE PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ – ÎNVĂȚĂMÂNT LA DOMICILIU (0,1 NORMĂ)

ŞCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PAŞCANI organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a unui post contractual vacant, constituit din:

  • 0,9 normă profesor-educator,

  • 0,1 normă profesor de psihopedagogie specială (învățământ la domiciliu).

Pentru a ocupa acest post, candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute la art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin H.G. nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare.

CONDIŢII SPECIFICE

  • Studii superioare, cu specializare corespunzătoare postului, conform Centralizatorului;

  • Absolvirea modulului de psihopedagogie specială.

CALENDARUL CONCURSULUI:

  • 15 sept. 2025, ora 13:00 – afișarea anunțului de concurs;

  • 16 sept. 2025, ora 13:00 – termen limită de depunere a dosarelor la secretariatul școlii;

  • 16 sept. 2025, ora 15:30 – evaluarea dosarelor și afișarea rezultatelor;

  • 16 sept. 2025, ora 15:45 – tragerea la sorț a subiectelor lecțiilor;

  • 17 sept. 2025, ora 11:00 – inspecție specială la clasă
    (sau, după caz, se poate lua în considerare nota obținută la inspecția la clasă susținută în cadrul examenului de titularizare – sesiunea 2025);

  • 18 sept. 2025, ora 9:00 – probă scrisă conform tematicii de specialitate;

  • 18 sept. 2025, ora 16:00 – afișarea rezultatelor;

  • 19 sept. 2025, ora 10:00 – termen limită de depunere a contestațiilor;

  • 19 sept. 2025 – soluționarea contestațiilor;

  • 19 sept. 2025, ora 16:00 – afișarea rezultatelor finale.

DOSARUL DE CONCURS

  1. Copii după actele de studii, foaia matricolă; pentru absolvenții promoțiilor recente – adeverință de absolvire;

  2. Copii după certificatele de obținere a gradelor didactice (dacă este cazul);

  3. Copii după certificatele de naștere și căsătorie (dacă este cazul);

  4. Copia deciziei ISJ/deciziei de întrerupere a activității (dacă este cazul);

  5. Copie după cartea de identitate;

  6. Adeverință privind vechimea în învățământ (dacă este cazul);

  7. Copie după carnetul de muncă/registrul general de evidență a salariaților;

  8. Avizul medical care atestă aptitudinea pentru predare;

  9. Declarație pe proprie răspundere privind lipsa incompatibilităților și a sancțiunilor disciplinare definitive.

Documentele în copie se prezintă și în original pentru certificarea „conform cu originalul”.

 

A. TEMATICA ȘTIINȚIFICĂ LA DISCIPLINA PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ

I. Obiectul și problematica psihopedagogiei speciale

  1. Psihopedagogia specială – statutul interdisciplinar, relații cu psihologia, pedagogia, sociologia, medicina; terminologie specifică;

  2. Structura și finalitățile psihopedagogiei speciale;

  3. Actualități și perspective în educația copiilor/tinerilor cu CES (național și internațional);

  4. Terapia educațională complexă și integrată;

  5. Valențe educaționale ale terapiilor;

  6. Munca în echipă multidisciplinară;

  7. Tipuri/module de activități educațional-terapeutice.

II. Etiologia și clasificarea dizabilităților

  • Cauze endogene și exogene; clasificare; frecvență; simptomatologie.

III. Factorii și etapele dezvoltării copiilor/tinerilor cu dizabilități

  • Relația ereditate–mediu–educație; particularități cognitive, socio-emoționale, compensatorii; dezvoltarea personalității.

IV. Evaluarea psihopedagogică complexă și diagnosticarea copiilor/tinerilor cu CES

  • Domenii, metodologie, psihodiagnoză formativă; metode și mijloace; raport de evaluare; fișa psihopedagogică; depistare precoce, screening, diagnostic.

V. Particularitățile dezvoltării psihofizice și sociale ale copiilor/tinerilor cu dizabilități

  • Funcții psihice, cogniție, afectivitate, comportament adaptativ; învățarea școlară; comunicarea; integrarea socială.

VI. Tulburările de limbaj și de învățare

  • Tipuri, evaluare, intervenție; întârzieri de limbaj; terapii specifice; dificultăți de învățare.

VII. Activități educațional-terapeutice

  • Stimulare cognitivă; ludoterapie; terapie ocupațională; dezvoltare psihomotrică; autonomie personală și socială.

VIII. Psihopedagogia integrării/incluziunii elevilor cu CES

  • Delimitări conceptuale; cadru legislativ; principii; modele și forme de integrare; școala incluzivă.

IX. Integrarea socio-profesională a copiilor/tinerilor cu CES

  • Formarea abilităților pentru viață și muncă; orientare școlară și profesională; consiliere.

 

B. BIBLIOGRAFIE

  1. Bodea Hategan C., Logopedia – Terapia tulburărilor de limbaj. Structuri deschise, Editura Trei, 2016

  2. Bratu M., Psihopedagogia deficienților de intelect, Editura Universității din București, 2014

  3. Chassey D. J., Brignone S., Terapie comportamentală și cognitivă a tulburărilor de ritm și fluență, Polirom, 2000

  4. Cozma A., Psihopedagogia comunicării la copii cu dizabilități mintale, RAR, 2008

  5. David C., Roșan A., Repere diagnostice bazate pe dovezi științifice în tulburările specifice de învățare, Argonaut & Limes, 2017

  6. Gherguț A., Psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale. Strategii diferențiate și incluzive, Polirom, 2006

  7. Gherguț A., Sinteze de psihopedagogie specială. Ghid pentru concursuri și examene, Ed. III, Polirom, 2013

  8. Gherguț A., Educația incluzivă și pedagogia diversității, Polirom, 2016

  9. Gherguț A., Frumos L., Educația incluzivă. Ghid metodologic, Polirom, 2019

  10. Green C., Chee K., Să înțelegem ADHD, Aramis, 2009

  11. McInnes J.M, Treffry J.A., Copilul cu surdocecitate. Ghid de dezvoltare, Semne, 1999

  12. Mușu I., Taflan A. (coord.), Terapia educațională integrată, Pro Humanitate, 1997

  13. Peeters T., Autismul. Teorie și intervenție educațională, Științele Educației, 2009

  14. Popovici D.V., Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficiențe mintale, Pro Humanitate, 2000

  15. Popovici D.V., Orientări teoretice și practice în educația integrată, Univ. Aurel Vlaicu, 2007

  16. Popovici D.V., Racu S., Recuperarea copiilor cu polihandicap, ISFEP, 2012

  17. Popovici D.V. (coord.), Strategii de comunicare augmentativă și alternativă pentru copiii non-verbali, Univ. București, 2016

  18. Preda V. (coord.), Elemente de psihopedagogie aplicată, Eikon, 2007

  19. Preda V., Psihopedagogia intervenției timpurii la deficienții vizuali, Presa Univ. Clujeană, 2002

  20. Roșan A., Psihopedagogie specială. Modele de evaluare și intervenție, Polirom, 2015

  21. Stănică I., Mușu I., Popa M., Popovici D.V., Rozorea A., Psihopedagogia specială – Deficiența senzorială, Pro Humanitate, 1997

  22. Verza E., Disgrafia și terapia ei, EDP, 1983

  23. Verza E., Dislalia și terapia ei, EDP, 1977

  24. Verza E., Verza E.F., Tratat de psihopedagogie specială, Univ. București, 2011

  25. Vlad E., Evaluarea în actul educativ-terapeutic, Pro Humanitate, 1999

  26. Vlad M., Ghilas I., Cozma A., Vasiliu C.M., Dicționar enciclopedic de psihopedagogie specială, Fund. Cultur. Marin Speteanu, 2009

 

Acest site este
în actualizare !

  Vă rugăm să reveniţi sau accesaţi
versiunea veche, link mai jos.  


  Link pentru versiunea precedenta a website-ului 

 

Anunţuri