Nr. 2240/15.09.2025
ANUNȚ – CONCURS
PENTRU OCUPAREA UNUI POST VACANT CONSTITUIT DIN:
PROFESOR-EDUCATOR (0,9 NORMĂ)
ȘI
PROFESOR DE PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ – ÎNVĂȚĂMÂNT LA DOMICILIU (0,1 NORMĂ)
ŞCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ PAŞCANI organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a unui post contractual vacant, constituit din:
-
0,9 normă profesor-educator,
-
0,1 normă profesor de psihopedagogie specială (învățământ la domiciliu).
Pentru a ocupa acest post, candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute la art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin H.G. nr. 286/2011, cu modificările și completările ulterioare.
CONDIŢII SPECIFICE
-
Studii superioare, cu specializare corespunzătoare postului, conform Centralizatorului;
-
Absolvirea modulului de psihopedagogie specială.
CALENDARUL CONCURSULUI:
-
15 sept. 2025, ora 13:00 – afișarea anunțului de concurs;
-
16 sept. 2025, ora 13:00 – termen limită de depunere a dosarelor la secretariatul școlii;
-
16 sept. 2025, ora 15:30 – evaluarea dosarelor și afișarea rezultatelor;
-
16 sept. 2025, ora 15:45 – tragerea la sorț a subiectelor lecțiilor;
-
17 sept. 2025, ora 11:00 – inspecție specială la clasă
(sau, după caz, se poate lua în considerare nota obținută la inspecția la clasă susținută în cadrul examenului de titularizare – sesiunea 2025); -
18 sept. 2025, ora 9:00 – probă scrisă conform tematicii de specialitate;
-
18 sept. 2025, ora 16:00 – afișarea rezultatelor;
-
19 sept. 2025, ora 10:00 – termen limită de depunere a contestațiilor;
-
19 sept. 2025 – soluționarea contestațiilor;
-
19 sept. 2025, ora 16:00 – afișarea rezultatelor finale.
DOSARUL DE CONCURS
-
Copii după actele de studii, foaia matricolă; pentru absolvenții promoțiilor recente – adeverință de absolvire;
-
Copii după certificatele de obținere a gradelor didactice (dacă este cazul);
-
Copii după certificatele de naștere și căsătorie (dacă este cazul);
-
Copia deciziei ISJ/deciziei de întrerupere a activității (dacă este cazul);
-
Copie după cartea de identitate;
-
Adeverință privind vechimea în învățământ (dacă este cazul);
-
Copie după carnetul de muncă/registrul general de evidență a salariaților;
-
Avizul medical care atestă aptitudinea pentru predare;
-
Declarație pe proprie răspundere privind lipsa incompatibilităților și a sancțiunilor disciplinare definitive.
Documentele în copie se prezintă și în original pentru certificarea „conform cu originalul”.
A. TEMATICA ȘTIINȚIFICĂ LA DISCIPLINA PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ
I. Obiectul și problematica psihopedagogiei speciale
-
Psihopedagogia specială – statutul interdisciplinar, relații cu psihologia, pedagogia, sociologia, medicina; terminologie specifică;
-
Structura și finalitățile psihopedagogiei speciale;
-
Actualități și perspective în educația copiilor/tinerilor cu CES (național și internațional);
-
Terapia educațională complexă și integrată;
-
Valențe educaționale ale terapiilor;
-
Munca în echipă multidisciplinară;
-
Tipuri/module de activități educațional-terapeutice.
II. Etiologia și clasificarea dizabilităților
-
Cauze endogene și exogene; clasificare; frecvență; simptomatologie.
III. Factorii și etapele dezvoltării copiilor/tinerilor cu dizabilități
-
Relația ereditate–mediu–educație; particularități cognitive, socio-emoționale, compensatorii; dezvoltarea personalității.
IV. Evaluarea psihopedagogică complexă și diagnosticarea copiilor/tinerilor cu CES
-
Domenii, metodologie, psihodiagnoză formativă; metode și mijloace; raport de evaluare; fișa psihopedagogică; depistare precoce, screening, diagnostic.
V. Particularitățile dezvoltării psihofizice și sociale ale copiilor/tinerilor cu dizabilități
-
Funcții psihice, cogniție, afectivitate, comportament adaptativ; învățarea școlară; comunicarea; integrarea socială.
VI. Tulburările de limbaj și de învățare
-
Tipuri, evaluare, intervenție; întârzieri de limbaj; terapii specifice; dificultăți de învățare.
VII. Activități educațional-terapeutice
-
Stimulare cognitivă; ludoterapie; terapie ocupațională; dezvoltare psihomotrică; autonomie personală și socială.
VIII. Psihopedagogia integrării/incluziunii elevilor cu CES
-
Delimitări conceptuale; cadru legislativ; principii; modele și forme de integrare; școala incluzivă.
IX. Integrarea socio-profesională a copiilor/tinerilor cu CES
-
Formarea abilităților pentru viață și muncă; orientare școlară și profesională; consiliere.
B. BIBLIOGRAFIE
-
Bodea Hategan C., Logopedia – Terapia tulburărilor de limbaj. Structuri deschise, Editura Trei, 2016
-
Bratu M., Psihopedagogia deficienților de intelect, Editura Universității din București, 2014
-
Chassey D. J., Brignone S., Terapie comportamentală și cognitivă a tulburărilor de ritm și fluență, Polirom, 2000
-
Cozma A., Psihopedagogia comunicării la copii cu dizabilități mintale, RAR, 2008
-
David C., Roșan A., Repere diagnostice bazate pe dovezi științifice în tulburările specifice de învățare, Argonaut & Limes, 2017
-
Gherguț A., Psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale. Strategii diferențiate și incluzive, Polirom, 2006
-
Gherguț A., Sinteze de psihopedagogie specială. Ghid pentru concursuri și examene, Ed. III, Polirom, 2013
-
Gherguț A., Educația incluzivă și pedagogia diversității, Polirom, 2016
-
Gherguț A., Frumos L., Educația incluzivă. Ghid metodologic, Polirom, 2019
-
Green C., Chee K., Să înțelegem ADHD, Aramis, 2009
-
McInnes J.M, Treffry J.A., Copilul cu surdocecitate. Ghid de dezvoltare, Semne, 1999
-
Mușu I., Taflan A. (coord.), Terapia educațională integrată, Pro Humanitate, 1997
-
Peeters T., Autismul. Teorie și intervenție educațională, Științele Educației, 2009
-
Popovici D.V., Dezvoltarea comunicării la copiii cu deficiențe mintale, Pro Humanitate, 2000
-
Popovici D.V., Orientări teoretice și practice în educația integrată, Univ. Aurel Vlaicu, 2007
-
Popovici D.V., Racu S., Recuperarea copiilor cu polihandicap, ISFEP, 2012
-
Popovici D.V. (coord.), Strategii de comunicare augmentativă și alternativă pentru copiii non-verbali, Univ. București, 2016
-
Preda V. (coord.), Elemente de psihopedagogie aplicată, Eikon, 2007
-
Preda V., Psihopedagogia intervenției timpurii la deficienții vizuali, Presa Univ. Clujeană, 2002
-
Roșan A., Psihopedagogie specială. Modele de evaluare și intervenție, Polirom, 2015
-
Stănică I., Mușu I., Popa M., Popovici D.V., Rozorea A., Psihopedagogia specială – Deficiența senzorială, Pro Humanitate, 1997
-
Verza E., Disgrafia și terapia ei, EDP, 1983
-
Verza E., Dislalia și terapia ei, EDP, 1977
-
Verza E., Verza E.F., Tratat de psihopedagogie specială, Univ. București, 2011
-
Vlad E., Evaluarea în actul educativ-terapeutic, Pro Humanitate, 1999
-
Vlad M., Ghilas I., Cozma A., Vasiliu C.M., Dicționar enciclopedic de psihopedagogie specială, Fund. Cultur. Marin Speteanu, 2009