Paşcani, strada Gării, nr. 157, IS +40 232 762 562 secretariat@scoalaspecialapascani.ro

Scoala Increderii

Programul Scoala Increderii, implementat de Wellbeing Institut România, Transilvania College și Mind Education,

Beneficiari:

Direcți: profesorii,

Indirecți: Comunitate Școlii Gimnaziale Speciale Pașcani

Începând cu 3 septembrie 2020 și se desfășoară pe o perioadă de 5 ani.

Reprezentanti Wellbeing Institute: Ruxandra Mercea si Ciprian Ghisa

Reprezentant Mind Education: Domnica Petrovai

 

Parteneri strategici: Transylvania College si Scoala pentru Cuplu

Parteneri: Cognitrom – Cluj-Napoca, UBB – Cluj-Napoca

Startul programului: septembrie 2020

Beneficiari: in seria septembrie 2020, vor fi inscrise un numar de 55 de unitati scolare din Romania.

Durata proiectului: 4 ani (structurati in 2 etape; dupa primii doi ani de proiect se realizeaza un audit pentru a evalua eficacitatea interventiei);

Obiectivele generale:

  • imbunatatirea culturii organizationale;

  • Atingerea unui nivel cat mai mare de aliniere intre sistemele scolii, intre viziunea, misiunea si valorile scolii, comportamentele angajatilor si planurile manageriale si de activitatie de la toate nivelurile;

  • Intarirea starii de bine a angajatilor scolii, dar si a elevilor si parintilor;

  • Construirea de relatii sanatoase intre profesori, profesori si elevi, profesori si parinti, profesori si conducerea scolii;

  • Pregatirea echipei manageriale – in special al sefilor de comisii “middle manageri”;

  • Sustinerea directorului pentru a putea coordona tot procesul de schimbare a culturii organizationale.

Modalitati de desfasurare a activitatilor:

  • ONLINE – cursurile si programele vor fi disponibile in format online pe doua platforme (platforma Sinergie care va fi lansata in septembrie 2020 de catre Wellbeing Institute si Mind Education; platforma Leader in Me – pentru materialele specifice oferite de Fundatia Frankllin Covey);

  • ONLINE LIVE – activitati de feed-back, coaching – conectare regulata cu facilitatorii pentru explicatii suplimentare, feed-back, clarificari, impartasire de bune practici;

  • workshop-uri si vizita la fata locului – in masura in care acestea vor fi posibile tinand cont de evolutia pandemiei la nivel national.

Calendar de activitati:

  • 09.2020 – ora 14.00 – intalnire online a directorilor din scolile beneficiare pentru lansarea programului si pentru constituirea astfel a comunitatii directorilor;

  • Perioada 1.09 – 15.09 – trimiterea si semnarea protocoalelor de colaborare respectiv a acordurilor GDPR;

  • In ultima saptamana a lunii septembrie (data va fi comunicata ulterior): training pentru prezentarea modalitatilor tehnice de conectare si utilizare a platformelor;

  • Perioada 1.10 – 15.10.2020 – implementarea instrumentului de evaluare din faza preliminara inceperii activitatilor – evaluarea datelor adunate se face de catre echipa de cercetatori din cadrul Facultatii de Psihologie din cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, specializati pe procesele de dezvoltare organizationala;

  • Saptamana 19-23.10.2020 – lansarea primului modul;

  • Pentru primul an sunt prevazute un total de 6 zile de pregatire pentru profesori;

  • Cursurile vor fi organizate pe 4 module mari, fiecare avand alocate 7 saptamani, cu urmatoarea structura: saptamana 1 – intalnire introductiva online cu facilitatorul pentru prezentarea activitatilor si continuturilor din modulul respectiv; profesorii au apoi 6 saptamani la dispozitie pentru a se loga pe platforma si a vedea materialele respective; in fiecare saptamana, au loc sesiuni de feed-back, live, cu facilitatorii, tocmai pentru a asigura conectarea si o mai buna intelegere a practicilor si conceptelor introduse;

  • In prima parte a programului, ne propunem si identificarea grupului de initiativa care sa si inceapa implementarea in scoala a practicilor recomandate – acest grup va beneficia si de sprijin suplimentar din partea leadershipului de proiect;

  • Directorii beneficiaza de un program de pregatire specific – cu 3 sesiuni de training specific – prima este programata in perioada 9-10 octombrie 2020; datele pentru urmatoarele doua vor fi stabilite de comun acord.

Activitati prevazute pentru anul 1:

Modul 1: Cele 7 Deprinderi ale Persoanelor eficace – 7 Habits of Highly Effective People, program oferit de Fundatia Franklin Covey – USA; un program foarte cunoscut menit sa schimbe cultura organizationala a scolii si sa ofere angajatilor o serie de competente de leadership, de organizare, prioritizare, colaborare si lucru in echipa; includem si un training pe procesul de setare de obiective si organizare cunoscut ca 4DX;

Modul 2: Starea de bine – programe care vizeaza tematici legate de atasament, temperament, nevoi fundamentale – mecanismele de auto-cunoastere si de intelegere a propriilor nevoi si a propriilor comportamente;

Modul 3: In sala de clasa – program care vizeaza calitatea invatarii, managementul clasei, lectii online, relatii sanatoase intre profesori si elevi; includem si faza 1 de training pentru procesul Leader in Me, care extinde aceste practici pentru implementarea lor efectiva in scoala – training cu echipa de initiativa;

Modul 4: Psihologia Copilului – program care vizeaza tematici legate de etapele de dezvoltare a copilului – mecanismele de intelegere a nevoilor fundamentale ale copiilor si comportamentelor acestora.

Vor fi oferite webinarii pentru parinti, pornind de la tematicile si activitatile propuse in proiect.