Acreditare în domeniul educației școlare
Anul 2 – anul școlar 2024 – 2025
Descrierea activităților
Job shadowing
Agrupamento de Escolas General Serpa Pinto din Cinfaes, Portugalia 24-28 martie 2025.




În cadrul acestei activități de formare, cadrele didactice au beneficiat de oportunitatea de a observa în mod direct tehnicile de intervenție educațional-terapeutică, resursele didactice și modalitățile de lucru aplicate de diverși specialiști implicați în sprijinirea copiilor cu cerințe educaționale speciale, având totodată prilejul de a realiza un transfer de bune practici și de a dobândi cunoștințe relevante despre structura și funcționarea sistemului educațional portughez, cu accent pe dimensiunea interdisciplinară a educației incluzive și pe aria specifică a educației speciale. De asemenea, participanții au descoperit tipuri variate de terapii complementare, au analizat atelierele de specialitate și echipamentele moderne utilizate în procesul de instruire și reabilitare a copiilor din instituția gazdă, iar prin contactul direct cu aceste resurse au învățat strategii inovative de adaptare și revizuire a metodelor actuale din științele educației, menite să asigure un mediu incluziv coerent, eficient și sustenabil, care să răspundă într-un mod adecvat și echilibrat diversității de nevoi și particularități individuale ale tuturor elevilor cu dificultăți de dezvoltare și învățare.
Curs de formare
Bunăstare – Creativitate – Abilități personale și sociale pentru viitor – Nevoi speciale, prin Arta Ritmului Mișcarea Contemplarea și Natura Florența, Italia, 28 aprilie – 2 mai 2025.
Educația nonformală – sprijin educațional și terapeutic pentru elevii cu cerințe educative speciale


Cursul a oferit participanților o experiență complexă de învățare, bazată pe metode de educație nonformală cu impact terapeutic, adaptate elevilor cu cerințe educative speciale (CES). Activitățile au îmbinat mișcarea creativă, dansul, ritmul, reflecția personală și conexiunea cu natura, ca instrumente de sprijin pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor.
Dimensiunea terapeutică a activităților desfășurate în cadrul cursului:
-
Dansul și expresivitatea corporală
-
facilitează exprimarea și reglarea emoțiilor;
-
întăresc stima de sine;
-
contribuie la optimizarea comportamentului.
-
-
Conexiunea cu natura
-
susține reducerea stresului și anxietății;
-
favorizează echilibrul interior;
-
stimulează atenția și concentrarea.
-
-
Contemplarea și creativitatea
-
oferă un cadru securizant pentru explorarea emoțiilor;
-
stimulează cooperarea și interacțiunea pozitivă;
-
susțin învățarea prin experiență.
-
În ansamblu, activitățile nu au doar un rol educativ, ci promovează bunăstarea fizică și emoțională, dezvoltarea socio-emoțională și incluziunea școlară, contribuind la crearea unui mediu în care fiecare elev cu CES își valorifică potențialul într-un ritm propriu.
Curs de formare
„Enhancing Teaching with Digital Tools + A.I.”, organizat de Erasmus Centre Seville, în Sevilia, Spania, 9–13 iunie 2025.



Obiectivele cursului se centrează pe optimizarea procesului educațional prin valorificarea resurselor și instrumentelor digitale moderne, care facilitează proiectarea și implementarea unor lecții interactive și atractive, capabile să stimuleze motivația intrinsecă și implicarea activă a elevilor. De asemenea, un obiectiv fundamental îl constituie utilizarea platformelor digitale ce favorizează învățarea colaborativă și comunicarea eficientă între elevi, contribuind astfel la formarea competențelor de cooperare și de lucru în echipă. Personalizarea conținuturilor educaționale în raport cu nevoile, interesele și particularitățile fiecărui elev, prin adaptarea strategiilor didactice cu sprijinul tehnologiei, reprezintă un alt deziderat major al cursului. Totodată, se pune accent pe aplicarea unor metode inovatoare de evaluare formativă, sprijinite de instrumente digitale, care permit monitorizarea sistematică și susținerea progresului elevilor într-o manieră individualizată și eficientă. În egală măsură, integrarea resurselor multimedia variate este concepută ca o modalitate de diversificare a demersului didactic, răspunzând astfel diferențelor de stil și ritm de învățare și contribuind la realizarea unui proces educațional incluziv, adaptat cerințelor societății digitale contemporane