Acreditare Erasmus+ în domeniul Educației Școlare
Diseminarea activităților din anul școlar 2023-2024
Obiective:
1. Creșterea competentelor digitale și lingvistice a cadrelor didactice care lucreaza cu copii cu nevoi speciale.
2. Creșterea gradului de motivație a cadrelor didactice aflate la început de cariera didactica și reducerea migratiei personalului didactic.
3. Dezvoltare instituțională prin preluare de exemple de bune practici de la partenerii europeni.
Activități:
-
Curs de formare, pentru cadrele didactice, despre dezvoltarea competențelor digitale
-
Curs de formare, pentru cadrele didactice, despre integrare și incluziune.
-
Activitate de job shadowing, pentru cadrele didactice, având ca obiectiv preluarea unor exemple de bune practici în organizarea unor ateliere pentru elevii cu deficient severă și autism.
Descrierea activităților
Curs de formare despre dezvoltarea competențelor digitale - ICT based Classes
-
Frunizor - Anatolia Education
-
Perioada - 19-23 Februarie 2024
-
Locație – Paris, Franța
Activitățile desfășurare în timpul cursului au vizat dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice participante prin crearea unor lecții digitale pe platforme educaționale online, pregătirea unor documente, online, de măsurare a progresului școlar, crearea unui conținut multi-media, crearea unui website, precum și prin eleborarea unor strategii pentru intregrarea eficientă a elementelor TIC în lecțiile de la clasă.Un alt subiect important dezbătut în cadrul cursului a fost legat de avantajele și dezavantajele utilizării instrumentelor TIC în activitățile elevilor cu CES și au fost aduse exemple de instrumente TIC pentru a crea un mediu sigur cu activități centrare pe nevoile elevilor.
Curs de formare despre integrare și incluziune - Special Needs Education: Be the Key to Their Future
-
Furnizor - L.E.A.R.N. Institute
-
Perioada - 15-19 Martie 2024
-
Locație – Chantilly, Franța
Principala activitate a acestui curs a fost dezvoltarea unor strategii pentru integrarea eficientă a elevilor cu CES în comunitate. Pe această temă participanții au participat la dezbateri despre rolul și locul profesorului în educația incluzivă, creșterea autonomiei personale, motivației penrtu a insufla elevilor cu CES importanța și scopul lor în comunitatea din care provin și în societate.
Job shadowing – Exemple de bune practice
-
Furnizor – Școala Specială” Zespol Placowek Edukacyjnych”
-
Perioada – 10-14 Iuni 2024
-
Locație – Olsztyn, Polonia
În această mobilitate participanții au avut ocazia să exploreze mai multe ateliere de terapie ocupațională și să utilizeze tehnologii moderne pentru dezvoltarea comunicării la elevii cu CES. Activitățile la care au participat cadrele didactice au fost: atelier de prelucrarea sticlei, de olărit și modelaj, de pictură, gastronomic, explorarea sistemului Stop Motion Studio, utilizarea tehnologiei C-eye, pentru dezvoltarea comunicării precum și explorarea spațiului din cadrul cantinei școlii, unde elevi cu dizabilități erau principalii angajați și desfășurau activități de servire și încasare a vânzărilor.
Concluzii
Activitățile desfășurate în primul an de Acreditare Erasmus + în Domeniul Educației Școlare și-au atins obiectivele și au dat șansa mai multor cadre didactice debutante să participe la aceste schimburi de experiență internaționale. Diseminarea activităților din timpul mobilităților au adus o viziune proaspătă asupra actului educațional și al integrării.